Blues/Rock/Metal

Ruszmy to forum w końcu troszke... pomóżcie, logujcie sie i piszcie może nam sie uda...

#1 2008-07-22 13:55:26

Kaczka6661

Administrator

Punktów :   

Iron Maiden

Iron Maiden to heavymetalowy (reprezentujący New Wave of British Heavy Metal) zespół z Londynu, założony 25 grudnia 1975 roku, uważany za jeden z najwybitniejszych zespołów heavymetalowych. Liderem grupy jest basista Steve Harris. Nazwa zespołu dosłownie oznacza żelazną dziewicę, średniowieczne narzędzie tortur.

Grupa gra heavy metal z elementami progresywnymi. Ich muzyka jest oparta na ostrych lecz melodyjnych riffach gitarowych, oraz szybkiej i dynamicznej sekcji rytmicznej, z bogatą perkusją Nicko McBraina oraz charakterystycznie brzmiącą ("klekoczącą") gitarą basową Steve'a Harrisa. Charakterystyczną cechą większej części twórczości (1981-1994 i 1999–) grupy jest szerokiej skali wokal Bruce'a Dickinsona. Muzyk ten jest uznawany za jednego z lepszych wokalistów rockowych. Styl muzyczny Iron Maiden stanowią także wirtuozerskie solówki dwóch, a od 1999 trzech, gitarzystów.

Aktualni członkowie
    * Bruce Dickinson (wokal)
    * Janick Gers (gitara)
    * Steve Harris (bas)
    * Nicko McBrain (perkusja)
    * Dave Murray (gitara)
    * Adrian Smith (gitara)

Albumy studyjne

* Iron Maiden (1980)
    * Killers (1981)
    * The Number of the Beast (1982)
    * Piece of Mind (1983)
    * Powerslave (1984)
    * Somewhere in Time (1986)
    * Seventh Son of a Seventh Son (1988)
    * No Prayer for the Dying (1990)
    * Fear of the Dark (1992)
    * The X Factor (1995)
    * Virtual XI (1998)
    * Brave New World (2000)
    * Dance of Death (2003)
    * A Matter of Life and Death (2006)

ulubiony album: The number of the beast, Powerslave, 7th son of the 7th son, Brave new world
ulubione utwory: Hallowed be thy name, Number of the beast, Fear of the dark, Wasting love, Afraid to shoot strangers, Don't look to the eye of a stranger (z Bayleyem), Virus (takze z Bayleyem), Phantom of the opera (z DiAnno), Rime of the ancient mariner, 7th son of a 7th son, Brave new world, Powerslave i wiele, wiele innych

Wasze opinie, ulubione utwory, albumy tego zespolu

"Mama powiedziała mi,
że każdy ma swojego anioła
każdy ma i bedzie go miał"

Stopka forum

RSS